case study
Zadanie:
Zmiana wizerunku periodyku skierowanego do wąskiego grona odbiorców właścicieli
i kierowników aptek na bardziej profesjonalny. Podniesienie prestiżu i wiarygodności pisma.
Oczekiwania klienta:
Zachowanie rozpoznawalności pisma, podniesienie poziomu edytorskiego, poprawienie wizerunku pisma u odbiorców
i klientów. Wzrost wiarygodności.
Realizacja: Pierwszym etapem była dokładna analiza dotychczasowego charakteru pisma oraz oczekiwań odbiorców. Określenie zakresu koniecznych zmian i wyznaczenie kierunku graficznego.
Projektowanie rozpoczęliśmy od zbudowania nowej, opartej o cztery łamy, siatki modułowej, która pozwala w ergonomiczny sposób operować zarówno tekstem, ilustracją jak i powierzchnią reklamową. Rozwiązanie to, mające na celu ułatwienie zarówno budowania kolumn jak
i planowania wydania już na etapie makiety, zaproponowaliśmy inwestorowi
do wszystkich periodyków. Charakter projektu określiły proporcje pomiędzy powierzchnią zadrukowaną a światłem w obrębie kolumn widzących się. Wprowadzane zmiany przekładaliśmy na wygodne narzędzie (biblioteki stylów) tak by zachować spójność
i atrakcyjność graficzną w kolejnych wydaniach oraz zoptymalizować ergonomię pracy przy składzie tekstu. Całość została ujęta w książce stylów powstałej dla tego tytułu. Pozwala to na zachowanie charakteru gazety bez względu na to kto jest zaangażowany w jej produkcję.
Największym wyzwaniem jest w tym projekcie okładka – jest to rozwiązanie graficzne stanowiące ilustracje tematów wiodących.
Efekty: Gazeta stała się bardziej spójna i elegancka. Trafiła
w gusta zarówno odbiorców jak
i reklamodawców. W okresie kiedy, w ramach umowy layoutowej, zajmowaliśmy się również produkcją kolejnych wydań, gazeta z dziesiątej pozycji w rankingu pism branży farmaceutycznej przesunęła się na trzecią. Co automatycznie zaowocowało wzrostem wpływów wydawnictwa.
o IQID | referencje