dlaczego my

o IQID | referencje

 

Powierzyliśmy zespołowi IQID bardzo trudne zadanie. Miesięcznik „Magazyn Aptekarski” (adresowany do właścicieli

i kierowników aptek) istniał już od pięciu lat. Przechodził w tym czasie liczne, chaotyczne metamorfozy. Zlecając IQID zaprojektowanie nowego layoutu, zażądaliśmy rzeczy z pozoru niemożliwej: zachowania rozpoznawalności pisma

a jednocześnie unowocześnienia oraz uporządkowania grafiki i przez to przeniesienia „MA” na wyższą półkę edytorską.

Otrzymaliśmy projekt doskonale przemyślany, konsekwentny, elegancki, dopasowany do oczekiwań grupy docelowej

Odtąd „Magazyn Aptekarski” samym wyglądem sygnalizuje, że jest periodykiem dla wymagających profesjonalistów.

W połączeniu ze zmianami merytorycznymi nowy layout dał wyśmienity rezultat. Zaakceptowali go reklamodawcy,

co znalazło wyraz w zwiększonych przychodach wydawnictwa. Najwyraźniej polubili go także aptekarze. W ciągu niecałego roku w rankingu kilkunastu pism adresowanych do farmaceutów „Magazyn Aptekarski” wywindował się

z dziesiątego na trzecie miejsce.

Warto tu zaznaczyć, że współpraca z zespołem IQID dawała nam, jako klientowi, ogromny komfort. Wcześniejsze prasowe doświadczenia projektantów owocowały propozycjami wykraczającymi poza standardowe opracowania graficzne, pomagały w całościowym przekształceniu pisma i wpisaniu go w rzeczywistość środowiska farmaceutycznego.

Zbudowani współpracą przy odnowieniu „Magazynu Aptekarskiego” bez wahania powierzyliśmy firmie IQID zaprojektowanie naszego nowego miesięcznika zatytułowanego „Moje Zdrowie”. Jest to elegancki magazyn w formacie A4, kierowany głównie do dojrzałych kobiet, zainteresowanych dobrym zdrowiem i sposobami zachowania urody.

Jako pismo bezpłatne stanowi on comiesięczny bonus dla 70 000 tysięcy lojalnych pacjentek sieci Apteki Dobrych Cen (Prosper SA). Zasadnicze wyróżniki plastyczne projektu przygotowanego przez IQID to zrównoważona typografia, subtelna, oparta na pastelowych kolorach, ale odważnie wykorzystująca światło grafika. Z punktu widzenia redakcji ważne jest to, że layout pozwala w prosty sposób dzielić treści w obrębie jednego tematu na mniejsze całostki i przez to ułatwiać czytanie, a z drugiej strony – kierować uwagę czytelniczek na informacje szczególnie ważne.

 

 

Andrzej Mielcarek

Świat Zdrowia SA, dyrektor wydawnictwa

Toruń, styczeń 2010 roku

 

< powrót